Dag 18

Raymond

Het is bijna gedaan…nog enkele km van het Gardameer. Iets waar je twee jaar over praat en in 19 dagen op de fiets bereikt.

Het laatste grote stuk vandaag 85 km over mooie fietspaden maar verschrikkelijk saai, links van the Edge dan weer rechts van the Edge en alleen maar rechtdoor.

In Trento de stop voor een bakje koffie we zijn al 40 km onderweg. De plek voor het bakkie was alles behalve mooi. Aan een druk weg met werkzaamheden, gelukkig wel een Caterpillar shovel waar de bakpennen en lagers wel versleten van zijn. Dit terzijde.

Verder met de tocht en de lunch in Rovereto en daar staat de teller op 70 km. Via een markt op zoek naar restaurant koopt Leon een korte broek waar ik voor een mooi bedrag een fris shirt koop.

De middag aan het zwembad en zoals je leest geen spannende dag, maar morgen is het nog een klein stukje naar het meer en de verwachting hoog.

Naam: Leon
Plaats: Loppio (Mori)

Titel: Niet ver Meer

Normaal gesproken ga je op 90 km voor de eindstreep niet bij 82 een camping opzoeken. Maar omdat het Gardameer nogal in trek is bij kampeerders, hebben we toch maar een camping geboekt van de week. En daar zijn we morgen pas welkom. Al ging het vandaag weer zo lekker, dat ik zo door had willen stampen. Al is de reis nu nog niet ten einde, en anders wel. Eindelijk verlieten we vandaag het Duitse taalgebied. Eindelijk kon ik bongionoën en ciaoën dat het een aard heeft. Eindelijk kon ik tu ai belli occi zeggen tegen een dame met mooie ogen. En die had ze, nou en of. Maar daar was ik zo van onder de indruk dat ik mijn enige Italiaanse zinnetje prompt vergat. Het enige smetje op deze etappe. En misschien dat buitje na de lunch, wat extra tricky is voor mij, sinds ik er in Oostenrijk een gat in heb gemaakt, door de fiets tegen de punt van een vangrail te kwakken, toen ie bijna omviel toen ik gauw mijn regenjasje aan aan het trekken was.

Maar goed, het buitje stelde niks voor. En zo lagen we vandaag, vlak voor de laatste loodjes, heerlijk in het zonnetje van de Alpen en het zwembad te genieten. Omdat niemand op 8 km van het Gardameer gaat kamperen, op 3 verwarde andere gasten na, hebben we het rijk zo goed als alleen. Beetje saai, maar ook wel relaxt.

De mevrouw van de camping kan opeens heel slecht Engels als ik vraag of ze een tv heeft waarop we vanavond de halve finale WK kunnen kijken tussen België en Frankrijk. Dus zitten we nu in Mori. Weer 2×4 kilometer op de teller. Voor Ray en zijn pukkel best een beproeving, zo zover zeem in je nette broekje. Ik heb ook een net broekje gekocht, voor de lunch. We hadden net 70 km gereden en druipend van het zweet, werd ik op de markt een pashokje in gedirigeerd achter het lampje waar de nette broekjes hingen. Bijna donderde ik bij het passen door de muur van het pashokje, dat op de markt van bordkarton is gemaakt. Na vier broekjes eindelijk één die paste en die doe ik morgen aan. Ray paradeert nu al in zijn nieuwe shirtje, dat hem erg mooi staat.

Vanavond even wat spareribs weggeknaagd, want de pizza’s mogen nu nog niet de neus uit komen. En morgen nog één keer de tent opzetten en dan is de reis gedaan. En mogen we nog vier dagen genieten van dat knotsgekke meer en al het vertier dat het allemaal te bieden heeft. Ciao.

4A60B3CB-D982-4354-85AB-5E80E94D9AD5 BC5FF501-BE87-474A-9BC3-3883225E1025 80D38C50-4A5A-4AE9-B3A0-51CD8D087DA1

C01E4EA1-00B6-42BF-BA19-E85FC28ED8B60F903776-ACEC-412F-BD51-3EEEFDA8C54F 28755B48-86B9-43C9-867A-1AE6EC13D265 201C577D-4859-42F2-8E28-D8C86C8CC8C8 989B1D76-C01A-43DF-A6A4-6DD37984F1B3